31.8.2019

Taivas varjele.com eli esitellään nyt Vilhon matkaseurakin

Lähestulkoon kaikilla kunnon ihmisillä on kaksoisolento. Meitä on kutsuttu aikojen saatossa doppelgängereiksi, varjoiksi ja enkeleiksi. Voisi todeta, että rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Itse pidän tuosta enkeli-nimityksestä, koska kaikessa ylevyydessäänkin se on todella osuva. Olen siis Vilhon enkeli. Meidän enkeleiden nimi yleensä rimmaa jotenkin tuon seuralaisen kanssa, minun nimeni on Pölhö.

Henkilökohtaisen näkemykseni mukaan Vilho ei selviäisi millään arjesta ilman meikäläisen valvontaa ja apua, saatikka sitten oikeista seikkailuista. Vilho on toki kova nysväämään ja aika tarkka kaveri, mutta minä olen kuitenkin ammattilainen näissä suojeluhommissa.

Sen myönnän avoimesti, että tykkään kyllä vähän skabata Vilhon kanssa, sillä Viltsu osaa olla välillä aika ärsyttävä partiopoika ja rasittava mallioppilas. Kyllä minäkin osaan ja kun kerta samoja polkuja pitää mennä, niin pieni kilpailu vaan parantaa molempien suoritusta.

Juuri noinhan ne UEFA:n premioimat jalkapalloilijatkin sanoivat juuri eilen telkkarissa -  tai oikeastaan se oli vain CR7, koska se toinen vain haroi partaansa. Me ollaan Vilhon kanssa kuin Messi ja Ronaldo, sparrataan koko ajan toisiamme yhä parempiin saavutuksiin. Voi olla että mä oon tässä se Messi, mutta mulla on saman verran charmia kuin Ronaldolla.

No, sen pystin voitti joku hollantilainen vanhouten mutta se onkin joku puolustaja ja mitäs järkeä siinä on? Me huippuhyökkääjät ollaan luotu parrasvaloihin ja mehän ne pelit kuitenkin ratkaistaan.

Taisin vähän eksyä aiheesta mutta tosiaan, pienessä skabahengessä lähdin sitten ulkomaille Vilhon kanssa. Vilho heräsi viideltä, minä pistin paremmaksi ja heräsin kuudelta. No, tuli nukuttua varttia vaille seitsemään mutta sen parempi. Vähän piti kiirettä ja otin lopulta tolpalta taksin (75 €). Hienosti ehdittiin ja vaikka kone oli Vantaalla muuten lähtövalmiina, älysivät odottaa, kun minä vielä puutuin.

Paljon auttoi priorisoitu turvatarkastus ja lounge-palvelu (67 €).  - Mua sitten ärsyttää nää tekstiin tunkevat euromäärät, mutta ne ovat meidän firman (Angel.com) formaattihuttua. Tää läpinäkyvyys on näitä nykyajan hössötyksistä. Aika sama mulle, etenkin kun lopulta veronmaksajat maksaa tän kaiken, mutta niin on ollut aikojen alusta ja varmaan niin on aika lähelle loppuun asti. Ainakin rahojen loppuun.

***

Ensimmäisessä luokassa siinä Vilhon vaimon valitsemassa koneessa oli kymmenen tyhjää jakkarariviä, joten sovittiin sitten sellainen ykköspenkki Finnairin© kanssa (763,40 €). Oli siellä lisäksi yksi äijä, joku toimitusjohtaja tai joku sellainen, jonka enkeli oli taatusti viemässä fattaan kultahampaitaan. Ihme sika.

Mulla oli kuitenkin lämmin tunne siitä, että Vilho istui turvallisesti paikallaan 11A. Ihmisen perään katsominen on joskus raskasta, mutta hei! tätä on mun duuni. Tässä mä pistän itseni likoon.

Tässä joo, ja myös samppanjassa, sillä sehän kuuluu lipun hintaan. Sitä paitsi voin rentoutua pikkusen, koska koneessa ollaan ja tuskin se Vilho siihen ilmaiseen aplarimehuun tukehtuu. Sitä paitsi minähän voitin selkeästi sen aamuisen aikataulukilpailun. Hoituu nää hommat kuitenkin vähän vähemmälläkin, kaveri.

Jestas täällä muuten toimii palvelu ja ruokakin on mainiota.  Pyöreäkasvoinen lentoemäntä virittää täydellisen tekohymyn ja koko homma menee ihan kympillä. Toi kaarina on taatusti Jyväskylästä: Joo, otan vielä pullollisen, kiitos.

Eikä toi toimari edes tilaa mitään, ihme sika.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti